Aanpasbare website voor Green Label Logistics

In samenwerking met MIIX Agency hebben we de opdracht gekregen om een moderne website neer te zetten voor Green Label Logistics, een label van Hartman Expeditie.

De klant gaf ons duidelijke eisen voor de stijl van de website door middel van een voorbeeld van een concurrent. Deze eisen hebben wij verwerkt in onze opzet voor de website. Een belangrijke eis vanuit de klant was de aanpasbaarheid van de website. Contentbeheerders binnen het bedrijf zouden op een gemakkelijke manier teksten en afbeeldingen op de website moeten kunnen aanpassen. Daarnaast moeten zij de mogelijkheid hebben om nieuwsberichten op de website te plaatsen. Daarom hebben wij aangeraden om een website met WordPress te bouwen.

WordPress geeft ons als ontwikkelaars de mogelijkheid om alle vormgevingseisen van de klant te verwerken in de website en tegelijkertijd de aanpasbaarheid hiervan te garanderen. Binnen WordPress kunnen contentbeheerders gemakkelijk berichten schrijven en alle informatie op de pagina’s aanpassen.

Door gebruik te maken van afwisselende blokken en foto’s is de content op de website overzichtelijk. De website is responsive en past zich hierdoor goed aan op elk beeldscherm (desktop, tablet en mobiel). De blokken die hierboven zijn weergegeven schalen dan terug en de content zal gecentreerd worden weergegeven.

Om de website snel te houden maken we gebruik van een caching plugin die gemakkelijk aan de WordPress website kon worden toegevoegd. Zowel de klant als wij kunnen de website gemakkelijk uitbreiden door middel van WordPress plugins. Door het inzetten van plugins kan veel ontwikkeltijd worden bespaard, die dan voor belangrijkere zaken kan worden ingezet. Zo wil Green Label Logistics de website in later stadium meertalig maken (Nederlands en Engels) om dit te doen kan een plugin zoals WPML of Polylang worden gebruikt.